Polityka prywatności
Polityka prywatności, tj. zasady przetwarzania danych osobowych w Fundacji imienia świetej Filomeny oraz polityka plików cookies na stronie internetowej www.swfilomena.pl:
"Szanując prawo do prywatności osób, których dane dotyczą, Fundacja im. św. Filomeny (zwana dalej „Fundacja”) zapewnia zgodność procesu przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisami prawa. Zasady gromadzenia i przetwarzania danych zostały opisane w poniższym dokumencie. "
Administrator Danych:
Administratorem gromadzonych danych jest Fundacja imienia świętej Filomeny oddział Warszawa z siedzibą w Warszawie (04-784) przy ul. Juhasów 4c/1, wpisana do Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy M. St. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 1231309347, REGON: 363484548
Cele i podstawa prawna przetwarzania danych:
Fundacja przetwarza dane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 2016, Nr 119) (RODO).
DANE OSOBOWE | CEL PRZETWARZANIA ORAZ PODSTAWA PRAWNA | OKRES PRZECHOWYWANIA |
Dane pracowników | Prowadzenie ewidencji/Akt osobowych Art. 6 ust. 1 lit. a, lit. b, lit. c oraz lit. f oraz art. 9 ust. 2 pkt 1 lit. b RODO | Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przez lat 50, w niektórych przypadkach w nawiązaniu do ostatniej nowelizacji, przez lat 10. Jeśli okres przechowywania wybranych dokumentów jest krótszy administrator będzie przestrzegał tego krótszego terminu. W przypadku umów cywilnoprawnych umowy te będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń. |
Dane kontrahentów | Kontakt w celu nawiązania/podtrzymania współpracy. Administrator w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/ współpracownikami kontrahentów. art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO | Przez czas trwania umowy a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających. |
Dane podopiecznych i ich opiekunów | Kontakt w celach informacyjnych nt. podopiecznego, wykorzystanie danych wrażliwych dot. stanu zdrowia w celu realizacji działań statutowych (prowadzenia zbiórek). art. 6 ust. 1 lit. a, lit. f oraz art. 9 ust. 2 pkt 1 lit. a RODO | Do ukończenia przez podopiecznego pełnoletności i zaprzestania pomocy lub do odwołania zgody. |
Dane darczyńców, którzy zapisali się na newsletter lub zostawili swoje dane w formularzu na stronie lub na Fanpage’u* | Prowadzenie działań marketingowych** i informacyjnych (newsletter i e-maling) art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO | Do odwołania zgody lub złożenia sprzeciwu. |
Dane kandydatów podane w procesie rekrutacji | Do celów rekrutacyjnych art. 6 ust. 1 lit. a, c i f RODO | Do 6 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji. |
Dane potrzebne do celów statystycznych | Do celów statystycznych Posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez Administratora działań pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności. Art. 6 ust. 1 lit f RODO | Przez czas kiedy mamy inną, dodatkową postawę prawną przetwarzania. Nie przechowujemy danych osobowych wyłączne dla celów statystycznych. |
Dane znajdujące się w dokumentach podlegających archiwizacji | Do celów archiwizacyjnych Art. 6 ust. 1 lit. c RODO | Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń. |
* W trosce o zwiększenie bezpieczeństwa Państwa danych, na stronie używany jest m.in. bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji (SSL). Dane osobowe podawane w formularzu na stronie są traktowane jako poufne i nie są widoczne dla osób nieuprawnionych. **Jeżeli przetwarzamy dane z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej dla celów marketingowych szczególnymi podstawami prawnymi przetwarzania są:
- art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm.) jeżeli godzisz się otrzymywać informacje z wykorzystaniem maila;
- art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2017 r. poz. 1907 ze zm.) jeżeli godzisz się otrzymywać informacje z wykorzystaniem numeru telefonu;
Ujawnienie danych innym odbiorcom:
- podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
- bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
- organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
- podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności: dostawcom zewnętrznych systemów wspierającym naszą działalność, podmiotom audytującym naszą działalność.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych:
Osoba, której dane są przetwarzane przez administratora ma prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, czyli poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO/GDPR), którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679 Ponadto, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi Podanie danych jest niezbędne w ramach statutowej działalności fundacji, w tym zawarcia umów i rozliczenia oraz w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Przekazywanie danych do państw trzecich:
Fundacja nie przekazuje danych do państw trzecich.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany:
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje.
Pliki cookies:
W ramach wykonywanych czynności korzystamy z plików cookies w ten sposób, że obserwujemy i analizujemy ruch na naszych stronach. Pliki cookies („Ciasteczka”) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na Twoim komputerze lub innym urządzeniu podczas gdy odwiedzasz strony www w Internecie.
Cel, dla którego pliki cookies są wykorzystywane:
Pliki cookies używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:
- niezbędne do działania usługi i aplikacji – umożliwiające korzystanie z naszych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
- pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
- wydajnościowe – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych i aplikacji;
- reklamowe – umożliwiające dostarczanie treści reklamowych bardziej dostosowanych do zainteresowań;
- statystyczne – służące do zliczana statystyk dotyczących stron internetowych i aplikacji.
W jaki sposób zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące plików cookies
Zazwyczaj oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym, czyli tym z którego faktycznie korzystasz. Tym samym, poprzez ustawienia oprogramowania wyraża zgodę na wykorzystanie plików cookies w wyżej wskazanym zakresie i celach. Zgodę można w każdej chwili wycofać poprzez zmianę ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że wyżej wymienione informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w urządzeniu końcowym. Z poziomu przeglądarki internetowej, z której Użytkownik korzysta możliwe jest samodzielne zarządzanie plikami cookies, czyli czynności typu:
- zaakceptowanie obsługi cookies, co pozwala na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
- zarządzanie plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych witryn;
- określanie ustawień dla różnych typów plików cookies, na przykład akceptowania plików stałych albo sesyjnych itp.;
- blokowania lub usuwania cookies.
Informujemy, że ograniczenie bądź wyłączenie stosowania plików cookies i innych podobnych technologii mogą wpłynąć na uniemożliwienie korzystania z niektórych funkcjonalności dostępnych w naszych serwisach.